Veel gestelde vragen Amstelveenpas

Hieronder leest u de meest gestelde vragen en antwoorden over de Amstelveenpas.

 

Algemeen

Met de Amstelveenpas krijgt u korting bij winkels, attracties, culturele uitjes en sportclubs. De pas is bedoeld voor inwoners uit Amstelveen met een laag inkomen en weinig vermogen.

Hier kunt u zien welke voorwaarden gelden en leest u hoe u een aanvraag kunt doen.

Na een compleet ingediende aanvraag ontvangt u binnen acht weken bericht.

In de brief die u van de gemeente heeft ontvangen staat tot wanneer uw pas geldig is.


GRATIS museumkaart, zwemabonnement of bibliotheekpas

U komt voor deze actie in aanmerking als u tussen de 18 en 67 jaar bent en een geldige Amstelveenpas heeft. Is uw Amstelveenpas niet meer geldig? Vraag dan snel een verlenging aan. Heeft u de pas niet meer? Bel dan naar Loyaltygroup via telefoonnummer (0320) 411 356 om een vervangende pas aan te vragen. De kosten hiervoor zijn €5.

U kunt een product aanvragen door in te loggen op uw account van de Amstelveenpas. Daar kunt u een keuze maken. Heeft u nog geen account? Meld dan snel uw Amstelveenpas aan. Na het aanmelden kunt u inloggen om uw keuze te maken.

U kunt tot en met 31 december een product aanvragen.

U kunt kiezen uit de volgende producten: • Museumkaart (jaarkaart); • Zwemabonnement (25-baden kaart bij Zwembad de Meerkamp); • Bibliotheekpas (jaarlidmaatschap bij Bibliotheek Amstelland). Let op! Voor het zwemabonnement is de voorwaarde dat u een geldig Nederlands zwemdiploma heeft of voldoende zwemvaardig bent. Hierop wordt door het zwembad gecontroleerd. Als uw aanvraag bij het zwembad wordt afgewezen, dan kunt u contact opnemen met Loyaltygroup om een ander gratis product uit te kiezen.

Voor het zwemabonnement gelden de volgende voorwaarden:

  • De 25-badenkaart banenzwemmen is persoonlijk en kan niet aan anderen worden overgedragen. Indien dit toch gebeurt, behoudt zwembad De Meerkamp het recht om de kaart in te trekken zonder recht op restitutie;
  • De 25 badenkaart banenzwemmen is geldig voor één jaar en uitsluitend voor banenzwemmen;
  • De houder van de Amstelveenpas moet in het bezit zijn van een geldig Nederlands zwemdiploma of voldoende zwemveilig zijn;
  • Indien blijkt dat de houder van de Amstelveenpas geen zwemdiploma heeft en/of niet voldoende zwemveilig is, behoudt zwembad De Meerkamp het recht om de verkoop van de 25-badenkaart banenzwemmen te weigeren en/of de kaart in te nemen zonder recht op restitutie;
  • Bij aanschaf van een 25-banenkaart banenzwemmen verklaart de houder van de Amstelveenpas dat hij/zij een geldig zwemdiploma heeft of voldoende zwemveilig is en akkoord gaat met de algemene voorwaarden en huisreglement van Zwembad De Meerkamp.
Bekijk de algemene voorwaarden van het zwembad hier

Voor het bibliotheekabonnement gelden de volgende voorwaarden:

  • Voor inschrijving is een geldig legitimatiebewijs verplicht;
  • Het abonnement is 1 jaar geldig, na afloop van de looptijd wordt het abonnement stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd;
  • Het abonnement mag na de looptijd opgezegd worden, met een opzegtermijn van 1 maand;
  • Het abonnement is strikt persoonlijk en mag niet aan anderen worden overgedragen;
  • Eventuele kosten vanwege o.a. verlies of te laat inleveren van geleend materiaal worden niet vergoed door de gemeente;
  • De bibliotheek mag het abonnement met onmiddellijke ingang opzeggen of blokkeren als de abonnee zich niet houdt aan de algemene voorwaarden van de Bibliotheek. Er is in dat geval geen recht op restitutie;
Bekijk de algemene voorwaarden van de bibliotheek hier

Voor de Museumkaart gelden de volgende voorwaarden:

  • Met de code kun je gratis een Museumkaart bestellen op de website www.museumkaart.nl;
  • Na ontvangst van de code, moet je deze binnen 2 jaar gebruiken om een Museumkaart te bestellen. Na 2 jaar vervalt de code en kun je deze niet meer gebruiken;
  • Om een Museumkaart te bestellen heb je een goed herkenbare digitale foto nodig;
  • De code is eenmalig te gebruiken. Wanneer je de Museumkaart besteld hebt, dan kan de bestelling niet geannuleerd worden;
  • De Museumkaart is 1 jaar geldig, de looptijd begint direct na de bestelling;
Bekijk de algemene voorwaarden van de code hier
Bekijk de gebruiksvoorwaarden van de Museumkaart hier

Als u een Museumkaart heeft gekozen, dan ontvangt u één week na de aanvraag per e-mail een code met uitleg. Als u een zwemabonnement of bibliotheekpas heeft gekozen, dan kunt u één week na de aanvraag het product ophalen bij Zwembad de Meerkamp of Bibliotheek Amstelland.

Een product is één jaar geldig vanaf het moment dat u het product ontvangt.

Ja, dit is mogelijk. Neem contact op met Loyaltygroup via telefoonnummer (0320) 411 356. U ontvangt dan per post een formulier dat u met de hand kunt invullen. U ontvangt een retourenvelop waarmee u het formulier gratis op kunt sturen.

Als gemeente vinden wij het belangrijk dat iedereen mee kan doen. We geven u graag de mogelijkheid om dit op uw eigen manier te doen. U kunt daarom kiezen om vaker een museum te bezoeken met de museumkaart, meer te bewegen bij Zwembad de Meerkamp of veel te lezen en deel te nemen aan activiteiten van de bibliotheek.

Bel met Loyaltygroup via telefoonnummer (0320) 411 356 voor andere vragen.


Aanmelden

U kunt de pas meteen gebruiken bij de winkels en organisaties die bij de Amstelveenpas aangesloten zijn. Op de pagina Aanbod ziet u waar u de pas kunt gebruiken. De gemeente organiseert soms ook tijdelijke acties voor gratis activiteiten met de Amstelveenpas, waar u per post bericht van krijgt. U kunt de pas ook koppelen aan uw online account. Dit doet u als volgt: • Meld de pas eenmalig online aan op de pagina aanmelden. • Om de pas te activeren heeft u de laatste zes cijfers van uw kaartnummer nodig en de activatiecode. De cijfers staan op uw pas en de activatiecode krijgt u apart per post toegestuurd. • Na het aanmelden kunt u inloggen. U kunt dan uw gegevens inzien, uw gegevens wijzigen en uw wachtwoord wijzigen. Ook krijgt u per e-mail bericht over nieuwe aanbiedingen en tijdelijke acties. Het aanmelden van uw pas is niet verplicht.

Nee, het aanmelden van uw Amstelveenpas is niet verplicht. Als u op de hoogte wilt blijven van de meest actuele aanbiedingen, raden wij u aan om uw pas aan te melden.

Als het niet lukt om uw Amstelveenpas aan te melden, kunt u bellen met de Loyaltygroup via telefoonnummer (032) 041 13 56.

Als u geen computer heeft of een eigen e-mailadres, dan kunt u contact opnemen met het Amstelveenloket via het telefoonnummer (020) 540 49 11.


Amstelveenpas niet ontvangen of kwijt

Heeft u een bericht ontvangen van de gemeente Amstelveen dat uw aanvraag is goedgekeurd? U ontvangt dan binnen twee weken uw nieuwe Amstelveenpas. Let op: als u al een Amstelveenpas hebt, ontvangt u geen nieuwe pas. Uw bestaande pas wordt dan binnen 10 werkdagen opnieuw geactiveerd. Wacht u al langer dan twee weken? Neem dan contact op met het Amstelveenloket per e-mail via amstelveenloket@amstelveen.nl of door te bellen naar (020) 540 49 11.

Als uw pas is gestolen of als u deze bent kwijt geraakt, kunt u contact opnemen met de LoyaltyGroup. Dit kan per e-mail via info@loyaltygroup.nl of door te bellen naar 0320411356. De kosten voor het opsturen van een nieuwe pas bedragen € 5,-.


Overige vragen

Nee, uw Amstelveenpas is persoonsgebonden. Aanbieders kunnen controleren of de pas wordt gebruikt door de pashouder zelf.

U kunt onbeperkt gebruik maken van aanbiedingen, tenzij anders vermeld.

Nee, u krijgt geen korting op uw legitimatiebewijs.

Kijk op de pagina Amstelveenpas van de gemeente Amstelveen of neem contact op met de gemeente voor verdere vragen per telefoon (020) 540 49 11 of per e-mail gemeente@amstelveen.nl. Voor meer informatie zie de pagina contact en openingstijden op de website van de gemeente Amstelveen.


Openingstijden

  • Maandag 8.30 tot 15.30 uur
  • Dinsdag 8.30 tot 15.30 uur
  • Woensdag 8.30 tot 15.30 uur
  • Donderdag 8.30 tot 16.30 uur
  • Vrijdag 8.30 tot 12.30 uur

Adres

Laan Nieuwer Amstel 1
1182 JR Amstelveen

 

Telefoon

020 540 49 11